Het INKWALA Digitale Kwaliteitsmanagement Systeem
Een digitaal kwaliteitsmanagementsysteem is een gestructureerd systeem dat gericht is op het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van diensten, producten en processen.
Laten we eens dieper ingaan op wat dit betekent:
Definitie van een Kwaliteitsmanagementsysteem (KMS)
ISO 9001 en Kwaliteitsmanagement
Voordelen van een Digitaal Kwaliteitsmanagementsysteem
Definitie van een Kwaliteitsmanagementsysteem (KMS)
Een kwaliteitsmanagementsysteem is een georganiseerd geheel van procedures, processen, beleid, resultaten en registraties binnen een organisatie. Het doel is om de kwaliteit van producten en diensten te beheersen, continu te verbeteren en klanttevredenheid te waarborgen. INKWALA heeft alles op één plek staan, met een duidelijke onderlinge verbinding tussen de verschillende elementen. In INKWALA is een volledig PDCA cyclus gebouwd op strategische, tactische en operationele taken. Er zijn verschillende autorisatieniveaus en cockpits die informatie geven over de status van de uitstaande acties of planningen.
ISO 9001 en Kwaliteitsmanagement
De ISO 9001-norm biedt richtlijnen voor bedrijven die streven naar:
- Beheersing van de kwaliteit van hun diensten en producten.
- Continue verbetering van de kwaliteit van hun diensten en producten.
- Verbetering van de klanttevredenheid.
Met INKWALA kun je testen of jouw praktijk voldoet aan deze eisen.
Voordelen van een Digitaal Kwaliteitsmanagementsysteem
- Efficiëntie: Met een digitaal kwaliteitsmanagementsysteem kunnen jouw medewerkers gemakkelijk toegang krijgen tot relevante informatie en hun eigen deel van het systeem onderhouden.
Delen van Informatie: Een digitaal kwaliteitssysteem maakt het delen van informatie tussen alle lagen binnen de praktijk eenvoudiger.
Compleetheid en onderhoud: Een goed ingericht digitaal systeem voldoet aan de eisen, is procesgericht en wordt regelmatig getoetst en verbeterd.
Hoe helpt INKWALA hierbij?
INKWALA geeft inzicht hoe de praktijk scoort op de kwaliteitscriteria die gesteld worden vanuit verschillende netwerken, de brancheorganisatie en verzekeraars. Mocht je er behoefte hebben aan extra begeleiding om de score omhoog te krijgen, dan kunnen de coaches van INKWALA helpen om het DKMS het kwaliteitsmanagement systeem in te richten. Tevens kunnen ze je ondersteuning blijven geven waar nodig.
Kortom, INKWALA helpt organisaties om gestructureerd en efficiënt te werken aan kwaliteitsverbetering, innovatie en klanttevredenheid
Hey INKWALA, wie zijn de kwaliteitscoaches?
Roosmarijn de Wit
Kwaliteit en Compliance
Tamara Heffels
Kwaliteit en Compliance
Hey INKWALA, ik heb interesse, hoe nu verder?
Wat leuk dat jij inzicht wilt krijgen hoe gezond jouw praktijk is. Vul het interesseformulier in als eerste stap naar een gezonde praktijk. Vanuit jouw behoefte krijg je toegang tot de modules naar keuze: Kwaliteit, Innovatie, Bedrijfsvoering, Compliance. Ook kun je jouw interesse in het INKWALA stakeholder dashboard kenbaar maken via het formulier.